Den nye kvardagen til ein bilmekanikar
Spesialdressar, hanskar og hjelm med visir. Tryggleiken er i høgsetet. Velkomen inn i verda til framtidas bilmekanikar.
Det er vel 56 år sidan den fyrste eleven gjekk inn dørene ved Ørsta vidaregåande skule for å utdanne seg til bilmekanikar. Bilete under saka, frå 60-talet, viser tidstypiske bilar som Volvo PV og Volvo Amazon i verkstaden. Då som no blir den same kunnskapen anvendt for å «mekke» motorar, så bilete kunne like gjerne vore teke i dag.
Men ting er i ferd med å endre seg, for bilete over fortel ei anna historie. Elbilen revolusjonerer bilmekanikaren sitt virke. Og den dominerer salsstatistikkane i Noreg. Det betyr at ein i dag må kunne jobbe med høgteknologiske batteri på bilar som Volkswagen ID.4.
Tunga beint i munnen
Bøygd over eit batteri i verkstadhallen hos Berge & Co, finner vi Christoffer Storborg, 14 år etter at han var elev ved Ørsta vidaregåande skule.
- Dette er noko heilt anna enn å skru på ein motor. Det er faktisk skumle greier om du ikkje veit kva du styrar med. Du må tunga beint i munnen, for her bør ein ikkje gjere noko feil, for det kan få store konsekvensar. Det gjer at ein er meir årvaken og veldig nøyaktig, seier Storborg.
- Eg har tatt mange kurs etter skulegongen, for å oppnå den nødvendige kompetansen til å kunne utføre denne type arbeid. Eigentleg så har eg blitt meir ein IT-ekspert enn ein bilmekanikar, for eg brukar datamaskina mykje i jobben, legg han til.
Bør inn i pensum
Han sit no på ein type kompetanse som kjem til å bli etterspurt i dei komande åra.
- Vi ser allereie no at vi må ha fleire som har denne type kunnskap. Det vil heilt klart bli eit auka behov i framtida.
Om nokre år står ein ny vidaregåande skule klar i Ørsta. Framleis må ein nok kunne utøve yrket sitt på diesel- og bensinmotorar, men høgst truleg har batteriet og den nye teknologien ein sentral plass i skulekvardagen.
- Utviklinga går så fort, at dette burde vere ein del av pensum ved skulen. Men sidan bilane fortsatt har hjuloppheng og girkasse, så må ein kunne å skru bil. Likevel likar eg betre å skru på elbilar enn andre bilar, for det er ingen sjarm i å skru på gamle bilar. Det er eg lei av.
Men han har ikkje snudd heilt ryggen til dieselbilen.
- Eg har elbil, men eg er glad i motorlyd. Så eg har tre dieselbilar også, seier Storborg med eit smil.
GAMLE BILAR: Ein Volvo PV og ein Volvo Amazon står oppe på bukkane i verkstaden på Ørsta vidaregåande skule på slutten av 60-tallet. Foto: Ørsta vgs